Canal 1

Canal 1

Watch Canal 1 online from Colombia without cable TV or satellite?
You no longer need a cable TV subscription to watch. You can now use our service stream without having cable TV or satellite subscription. You can even watch on your TV! This is the best way for you to watch television online.

Watch Canal 1 online

 Posted on February 15, 2019

1 users


Canal 1

Channel 1 (in Spanish: Canal 1) is a Colombian State-owned television channel. It started broadcasting on 13 June 1954 on channel 8 VHF in Bogotá. It is owned by the National Radio Television of Colombia and managed by Plural Comunicaciones, S.A.S, a private company. From the late 1950s to 2017, the channel was administered by private programming companies known as programadoras (telly programmers), which bid for time slots with the Colombian State.

In 1963, it became operated by Inravisión, a State-owned telly programmer; until then, it was operated by the National Radio of Colombia. After that, the channel's frequency was moved from channel 8 to channel 7 VHF in Bogotá. Until 1966, when private local channel Teletigre was officially launched, the then Canal Nacional was the only television channel in Colombia.

In 1972, it became the Primera Cadena (First network) since Teletigre was nationalized. In the 1980s it would become Cadena Uno (Network one) and acquired its current name on 1 January 1998.

Since July 1998, when telly programmers Caracol Televisión and RCN Televisión launched their own television channels, Channel 1's and Canal A's ratings steadily dropped (see below chart). Adding this to the economic recession of the late 1990s the network was suffering, this situation severely affected the telly programmers, which progressively declared bankruptcy or became merely production companies for Caracol Televisión and RCN Televisión. Channel 1 was less affected than Canal A, which became Canal Institucional, a State-controlled channel, in November 2003. RTI Colombia, the only telly programmer remaining on Canal A, was moved to Channel 1 and stood there until 2008.

In February 2014, the channel was rebranded with a new logo, a new graphical package, the removal of infomercials and a 24-hour program schedule.

As of 1 May 2017, a quarter of Channel 1's programming is made by telly programmers CM&, NTC Televisión, and RTI Televisión, and a fifth by Hemisphere Media Group, the owner of Puerto Rican station WAPA and several pay-TV channels. The four companies form a joint venture company branded as Plural Comunicaciones.