TeleAmazonas

TeleAmazonas

Watch TeleAmazonas online from Ecuador without cable TV or satellite?
You no longer need a cable TV subscription to watch. You can now use our service stream without having cable TV or satellite subscription. You can even watch on your TV! This is the best way for you to watch television online.

Watch TeleAmazonas online

 Published on October 22, 2015, and last modified on 2 weeks ago.

8.7
3 users
51
42
30
20
10

Advertising

TeleAmazonas

Teleamazonas es un canal de televisión de el Ecuador; está operada por Centro de Radio y Televisión, Cratel S.A., en la ciudad de Quito y por Teleamazonas Guayaquil S.A., en la ciudad de Guayaquil.

Teleamazonas is a television channel in Ecuador. Since the start of their transmissions, on February 22 of 1974, the channel is one of the major television networks of Ecuador.

It broadcasts on channel 4 to Quito and channels 5 to Guayaquil. The international version of the channel is available on EchoStar's Dish Network DishLATINO programming package in the United States.

History

Teleamazonas began broadcasting on February 22, 1974, as the first network with color television transmissions in Ecuador. Its headquarters are located in Quito. Teleamazonas got the most powerful microwave radio relay, acquired the first mobile television unit, and built-in Guayaquil the biggest self-supported antenna.

Founded by Antonio Granda Centeno, the channel was under control of his family until 2001, when Eduardo Granda Garcés paid a high debt to Banco del Pichincha. Fidel Egas Grijalva, the major shareholder of the bank, took charge of Teleamazonas.

During the presidency of Rafael Correa, the network, particularly its flagship opinion maker and pundit Jorge Ortiz, has found itself at odds with the government, which accuses it of manipulating public opinion to suit the interests of the companies and shareholders who provide the capital for Teleamazonas such as the Banco del Pichincha.

Several proceedings have taken place against Teleamazonas, culminating on December 23, 2009, when the network was ordered a 72-hour shutdown. This government moves immediately prompted a backlash from advocacy groups who claimed to be acting in the interests of freedom of expression.

On September 2010, Fidel Egas sold his shares on Teleamazonas to several groups: 30% to the Peruvian media group La República, 48% to a group of Teleamazonas employees and 22% to a group of Fidel Egas' personal friends. Teleamazonas sale was the result of the mandate of the Ecuadorian Constitution of 2008, which provides that no person may simultaneously hold shares in banks and media.


Top